donderdag 22 juni 2023

Geen dieet meer, maar gewoon LEVEN en GENIETEN

Al een tijdje kan ik mij er niet toe zetten om op de blog te schrijven. Waarom niet? Ik heb gewoon geen idee meer waar ik over wil schrijven...... Er staat al zoveel op het internet. Duizenden blogs en websites die zich richten op diëten, afvallen, gezond eten enzovoorts. Daarnaast nog eens duizenden blogs en websites met recepten. Het aantal zoekresultaten voor alleen al boerenkool is "ongeveer 1.140.000 weergaves". In woorden is dat één miljoen honderdveertigduizend weergaven. 

Je ziet door de bomen het bos niet meer.

En ondanks al die artikelen, blogs, advertenties, goede raad en begeleiding stijgt het aantal mensen met overgewicht gewoon door. We lopen de gewichtsconsulent plat, kopen de aangeraden producten, volgen de richtlijnen en toch worden we maar niet lichter. Hoe komt dat toch?

Mijn mening is dat we zo obsessief met eten bezig zijn dat het tegenovergestelde bereikt wordt. Hoe harder je je best doet, hoe minder goed het gaat. De prikkels van buitenaf zijn enorm, je wordt constant maar met je neus op eten, diëten en gezondheid gedrukt. Teveel informatie en je slaat de spijker mis. 

De oplossing?

Laat het los en concentreer je op andere dingen in het leven. 

Geen Dieet meer, maar Leven en Genieten. Gevleugelde woorden die vele mensen voor aan in de mond liggen. 

Er is maar één regel: Vermijd alles wat TE is. TE is nooit goed! 

Concentreer je niet op wat je wel of niet mag eten, maar liever op wat je leuk vindt. Vind dingen die een glimlach op je lippen toveren. Dat moet je zelf ontdekken, want ieder mens is anders. 

Ik wil je daar graag bij helpen met deze blog. Iedere week komt er iets anders ter sprake, Dat kan een onderwerp zijn dat je aan het denken zet, of je op ideeën brengt, of iets nieuws leert, of waar je niets aan hebt. Maar altijd met als kern een gezond leven en gezond gewicht. Want daar draait het superslimdieet tenslotte om.

Wil je meelezen en geen artikel missen? Stuur een email naar order@latierraverde.nl en ik stuur je de link als er een nieuw artikel is gepubliceerd. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Eetgewoontes

Tegenwoordig volgt iedereen vroeger of later wel een dieet. Het leven draait om eten: wat we wel mogen eten, wat we niet mogen eten, hoeveel...